- De Turismo-modus zorgt voor een soepelere acceleratie en een lager vermogen (maximumvermogen 100 kW in plaats van 113 kW, koppel 220 Nm in plaats van 235 Nm) voor een efficiënte maar opwindende rijervaring.
- De Scorpion Street Mode biedt topprestaties en maximaliseert het regeneratief remmen.
- Bovendien heb je in de modus Turismo of Scorpion Street dankzij de enkele pedaalfunctie slechts één pedaal nodig om te genieten van de ultieme prestaties. De auto vertraagt telkens wanneer u uw voet optilt en wint kinetische energie terug, die vervolgens wordt omgezet in elektriciteit om de accu op te laden. Een snellere en nog sportievere rijervaring!
- De Scorpion Track-modus ten slotte is ontworpen voor wie op zoek is naar topprestaties.
Nieuws
Abarth gaat elektrisch
Abarth gaat een nieuw tijdperk in met de lancering van de Nieuwe Abarth 500e om haar modellengamma te verrijken. Hij gaat eveneens Brazilië binnentreden met de succesvolle lancering van de Nieuwe Abarth Pulse. De elektrische architectuur presteert beter dan de benzineversie dankzij een betere gewichtsverdeling, een geoptimaliseerd koppel en een bredere wielbasis en spoorbreedte.
Elektriciteit is de perfecte technologie om het rijplezier te verhogen en de acceleratie, het evenwicht, de stabiliteit en het rijgedrag te verbeteren. Kortom, voor Abarth betekent elektrificatie meer rijplezier.
Olivier Francois, Chief Executive Officer van FIAT & Abarth en Global Chief Marketing Officer van Stellantis: “Vandaag vieren we een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Abarth: we presenteren tegelijkertijd de eerste elektrische Abarth in Europa, gebaseerd op de Nieuwe 500e en we lanceren het merk ook in Brazilië met de introductie van de Nieuwe Abarth Pulse. De Nieuwe Abarth 500e is één van de meest boeiende lanceringen in de geschiedenis van het merk: een geweldige toevoeging aan het Abarth gamma. Ik zie het graag als een familie, en onze fanbase zal betrokken worden bij elke stap van ons elektrificatie parcours. Olivier François gaat verder: “Je kunt je afvragen ‘waarom elektrisch?’. Eigenlijk waren het de prestaties die ons ertoe dreven: in feite is elke wijziging aan een Abarth gericht op het bereiken van de beste rijprestaties. Dat is precies hoe de oprichter van het merk, Carlo Abarth, het altijd deed. Laten we dus zeggen dat er niets is veranderd: betere acceleratie, betere handling, meer plezier. En dan is er nog de legendarische Abarth-signatuur: het geluid. Dit alles zal onze verschuiving naar een meer wereldwijde aanwezigheid stimuleren: de New Abarth Pulse in Brazilië is fase 1, daarna zien we fase 2 wanneer de Nieuwe Abarth 500e de markten buiten Europa zal binnentreden, waaronder Japan en Brazilië.
Er is maar één reden om een elektrische Abarth te produceren: het streven naar de allerbeste prestaties. Dit doel wordt door Abarth al meer dan 73 jaar nagestreefd met scherpe, adrenalineverhogende race-ervaring. Abarth heeft altijd synoniem gestaan voor prestaties, competitie, sensatie! Vandaag vernieuwt de Scorpione de uitdaging met een revolutionair model dat de prestaties naar ongekende nieuwe hoogten tilt, in overeenstemming met de essentie van Carlo Abarth’s leven en zijn mantra: “Ga sneller dan gisteren. Win meer”.
Nieuwe Abarth 500e: “More Abarth than EVer”
De Nieuwe Abarth 500e is een echte Abarth en is zelfs “More Abarth than EVer”, met een onverschrokken, speelse maar gedurfde stijl en een spannende rijervaring met evenveel plezier! De nieuwe Scorpione, die prestaties, elektrisch vermogen, stijl en een krachtig nieuw geluid combineert, zet geavanceerde technologie om in adrenaline en duurzaamheid in prestaties. Dankzij de elektrische architectuur en een betere gewichtsverdeling, een betere koppel en een bredere wielbasis en spoorbreedte is de Nieuwe Abarth 500e sneller en opwindender dan ooit!
De Nieuwe Abarth 500e is ook sneller buiten de stad, bijvoorbeeld in haarspeldbochten, waar hij van 40 tot 60 km/u in slechts 1,5 seconden de beoogde snelheid bereikt.
Daarnaast zorgen de beter reagerende elektromotor, de langere wielbasis, de verbeterde wendbaarheid (dankzij de bredere spoorbreedte en de betere balans tussen de assen) voor een geweldige rijgedrag en rijdynamiek. Zo reageert de Nieuwe Abarth 500e sneller en gaat hij beter de bocht in en uit.
De Nieuwe Abarth 500e is uitgerust met een krachtige 42 kWh batterij, wat zich vertaalt in 113kW/154pk, en combineert de prestaties van de Scorpione met de innovatie van elektrische mobiliteit. Voor je het weet accelereert hij in slechts 7 seconden van 0 naar 100 km/u. Hij heeft de beste acceleratie in zijn klasse en produceert tegelijkertijd geen uitstoot.
Kortom, de Nieuwe Abarth 500e is “spannend en snel”, en creëert omstandigheden waarin je echt plezier kunt hebben. En zo is het merk erin geslaagd zijn liefhebbers samen te brengen met mensen die nog nooit hebben geracet. De Nieuwe Abarth 500e is bedoeld om de doelgroep van Abarth te verbreden en toch trouw te blijven aan zijn roots en DNA.
Rijmodi : Turismo, Scorpion Street et Scorpion Track.
Er zijn drie exclusieve, prestatiegerichte rijmodi beschikbaar – Turismo, Scorpion Street en Scorpion Track – waardoor klanten de volledige vrijheid hebben om de sportieve setup te demonstreren en het vermogen van hun Abarth te ontketenen bij elke uitdaging op de weg: